.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بررسي وضعيت تاجيك در وزارت كشور انگليس

«بن واليس» رئيس گروه ارتباط پارلماني انگليس با ايران چهارشنبه اول تير ماه از «ترزا مي» وزير كشور انگلستان درباره زمان بازگشت نصرت‌الله تاجيك سفير اسبق ايران در اردن به كشور كه در انگليس در حصر خانگي به سر مي‌برد، سؤال كرد كه «دامن گرين» معاون وزير كشور انگليس در پاسخ به اين سؤال اظهار داشت: از سوي تاجيك درخواست تجديدنظر در موضوع استردادش مطرح شده و ما در حال بررسي اين درخواست در وزارت كشور هستيم.

در سفر اسفند ماه حسن قشقاوي معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه كشورمان به لندن، وي در جلسه‌اي مشترك با جك استراو و بن واليس كه در محل پارلمان انگلستان برگزار شد، در خصوص وضعيت نصرت‌الله تاجيك گفت‌وگو و درخواست كرد كه با توجه به بي‌گناهي تاجيك و بيماري وي، هر چه زودتر زمينه رفع حصر خانگي تاجيك و بازگشتش به ايران فراهم شود.
بن واليس هم در اين جلسه قول داد كه موضوع را در پارلمان انگلستان پيگيري كند.

علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان نيز در گفت‌وگويي از پيگيري وضعيت نصرت‌الله تاجيك خبر داد و گفت: اين موضوع در حال پيگيري است تا انشاءالله بتوانيم به نتيجه نهايي برسيم.

حسن قشقاوي معاون وزير خارجه نيز پيش از اين به خبرنگار فارس گفته بود: الان 2 سال است كه پرونده تاجيك روي ميز وزير كشور انگليس است و يك حالت بلاتكليفي و عدم تصميم گيري نسبت به وي وجود دارد.

علي‌رضا شاكري نياسر مديركل ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه در گفت‌وگويي با خبرنگار فارس گفت: از سال 1386 تاكنون رايزني‌هاي زيادي صورت گرفت به نحوي كه در حال حاضر استرداد تاجيك به آمريكا به حالت معلق درآمده است.

نصرت‌الله تاجيك سفير اسبق ايران در اردن به جرم خريد و فروش تجهيزات دومنظوره و بنا به درخواست آمريكا در حصر خانگي در انگليس به سر مي‌برد و بر اساس قانون استرداد بين آمريكا و انگلستان و اعمال فشارهاي سياسي از سوي آمريكا براي انتقال تاجيك به آمريكا كه حكم اين استرداد در تاريخ 30 فروردين 1386 صادر شده است.

تاجيك در حال حاضر در وضعيت وخيم جسمي و روحي به سر مي‌برد.

تاكنون چندين يادداشت اعتراض‌آميز به سفارت لندن در تهران ارسال و سفير اين كشور طي 3 مرحله از سوي مديركل ايرانيان خارج از كشور به اين وزارتخانه احضار و هيئتي از ادارات كل حقوقي و ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه به لندن عزيمت و با مقامات سياسي انگليس ديدار و گفت‌وگو كرد. علاوه بر آن مبلغ 500 هزار پوند از سوي وزارت خارجه به سفارت ايران در لندن ارسال تا به عنوان وثيقه براي آزادي موقت تاجيك استفاده شود.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.